Nikola Storm dolblij met eerste speelminuten in Brugse hoofdmacht

‘Die adrenaline door je lijf, geweldig!’

Geen glimlach die na afloop van Club Brugge – KV Mechelen meer uitgesponnen was dan die van Nikola Storm. De 19-jarige flankaanvaller kreeg van coach Michel Preud’homme zijn eerste speelminuten in de Jupiler Pro League en genoot met volle teugen. ‘Ik heb mijn ding kunnen doen.’

Een relatief onbekend gezicht langs de zijlijn, zo’n kwartier voor affluiten van Club Brugge – KV Mechelen. Nikola Storm, een 19-jarige Brugs jeugdproduct met een verleden bij SK Maldegem en KSC Lokeren, maakte zich klaar om de bleke Maxime Lestienne te komen vervangen en zo meteen ook zijn competitiedebuut voor Club Brugge te maken. ‘Toen de coach zei dat ik mocht invallen, nam de adrenaline in mijn lichaam even de bovenhand’, zegt een dolblije Storm. ‘Eenmaal op het veld had ik wat stress, maar die ebde gelukkig snel weg. Zo heb ik toch mijn ding kunnen doen.’

En dat werd door de Brugse thuisaanhang zeker gesmaakt. Al bij zijn eerste actie dribbelde de flankspeler met een vinnige actie de Mechelse rechterflank op een hoopje en won zo meteen de sympathie van heel wat blauw-zwarte harten. Het droomdebuut was bijna helemaal compleet toen Storm de bal tegen de netten deed verdwijnen, maar jammer genoeg werd afgevlagd door een eerdere buitenspelsituatie. ‘Het is inderdaad jammer dat ik mijn debuut niet kon kruiden met een doelpuntje, maar die goal werd terecht afgekeurd’, weet Storm. ‘Wat ik zou doen mocht ik scoren? Goh, ik denk dat ik redelijk rustig zou blijven, al zou de ontlading binnenin wel erg groot zijn.’

En hoogstwaarschijnlijk krijgt de flankspeler binnenkort wel nog eens de kans om op zoek te gaan naar die eerste competitietreffer. Sinds de komst van Michel Preud’homme is Storm immers over Tuur Dierckx gesprongen in de hiërarchie van jonge aanvallers die tegen de poorten van het eerste elftal staan te beuken. ‘Ik kan alleen maar zeggen dat ik op dit moment goed bezig ben en de coach mij daarvoor beloond heeft’, zegt Storm. ‘Het is trouwen enorm leerrijk om onder iemand als Michel Preud’homme te werken. Op sportief vlak kun je enorm veel van hem opsteken en ook naast het veld kun je met hem alles bespreken. Zo kon ik in het verleden altijd bij hem terecht om mijn gevoelens uit te drukken over een eventuele niet-selectie of andere tegenslag.’ Een leuk gevoel voor zo’n jonge speler, al wist Preud’homme tijdens zijn beginperiode in Brugge nog niet echt wie Nikola Storm was. ‘Haha, het is inderdaad waar dat de coach in zijn eerste week een aantal keer gevraagd heeft hoe ik heet’, lacht Storm. ‘Al denk ik dat hij ondertussen wel weet wie ik ben.’

Plaats een reactie